SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 7 van de 7
    Forumadviseur Schermafbeelding van Tom Poes
    Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64 bits
    Antivirus
    Emsisoft Internet Security
    Firewall
    Blog Berichten
    3

Komt deze mail echt van Skype?

Ik kreeg een mail van Skype, met afzender:alerts@email.skype.com

Onderwerp:Bijgewerkte gebruiksvoorwaarden en privacyverklaring.
    "Hallo,
    U vraagt zich misschien af waarom u als Skype-gebruiker deze e-mail ontvangt. In oktober 2011 werd Skype opgenomen in de Microsoft-familie. Op de meeste online Microsoft-consumentenproducten en -services is dezelfde Microsoft-servicesovereenkomst van toepassing. U ontvangt deze e-mail omdat Microsoft de Microsoft-servicesovereenkomst heeft overgewerkt. De updates zijn bedoeld ter verduidelijking van onze voorwaarden, zodat deze voor u als Skype-gebruiker transparant zijn. Daarnaast hebben ze betrekking op een aantal door u gebruikte nieuwe Microsoft-producten, -services en -functies. "
    Daarna allerlei punten, waar op gelet moet worden, en heel veel links.

Volgens deze site klopt het email adres, maar ik heb er geen goed gevoel bij. Misschien door het woord "overgewerkt". Of ben ik hier nou te achterdochtig geworden?

@emails.skype.com
    @email.skype.com
    @skype.delivery.net
    @notifications.skype.com
    @alerts.skype.com
    @skype.net
    @css.one.microsoft.com
    Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

"Zonder reden 'Brand' roepen in een volle schouwburg kan niet worden gerechtvaardigd met een beroep op de vrijheid van meningsuiting." Paul Cliteur.

Schermafbeelding van Giant
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Ik heb hem meerdere keren gehad, n voor ieder skype-account dat ik heb.
    Ik denk wel dat die klopt, maar ik had even de zelfde gedachten als jij.

Forumadviseur Schermafbeelding van Tom Poes
    Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64 bits
    Antivirus
    Firewall
    Blog Berichten
    3
    Bedankt voor je reactie. Heb jij zonder schade op die links geklikt? Ik laat het maar even voor wat het is. Ik update Skype regelmatig, als het nodig is. Ik wantrouw die mail nog steeds, maar heb er niets over kunnen vinden.
    Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

"Zonder reden 'Brand' roepen in een volle schouwburg kan niet worden gerechtvaardigd met een beroep op de vrijheid van meningsuiting." Paul Cliteur.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom Poes Bekijk Berichten
    Heb jij zonder schade op die links geklikt?
    Nee, ik heb niet op de links geklikt. Links in mail vertrouw ik niet, je weet nooit waar je terecht komt. Het valt mij op dat de meeste serieuze bedrijven/instellingen tegenwoordig wel een mail sturen dat er een bericht is, maar geen link naar hun site (bijv. Mijn Overheid) . Komt voor mij toch iets betrouwbaarder over.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Firewall
    wel een mail sturen dat er een bericht is, maar geen link naar hun site
    Dat is wel knap irritant, ik stoor me er geregeld aan dat je via een omweg naar bepaalde sites moet surfen en dat terwijl je gewoon dmv een muse-over doorgaans prima kunt inschatten of een link geen rare fratsen bevat.

Ik heb die mail geloof ik ook gehad maar heb er verder geen aandacht aan besteed aangezien ik skype tegenwoordig nauwelijks meer gebruik.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk Berichten
    Dat is wel knap irritant, ik stoor me er geregeld aan dat je via een omweg naar bepaalde sites moet surfen
    Ben ik wel met je eens. Het is heel snel in te schatten of een link zuiver is.
    Maar ik vrees dat er een hele grote groep is die ondanks waarschuwingen toch op iedere link klikt.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64 bits
    Firewall
    Lachwekkend een dergelijke e-mail.

'U vraagt zich misschien af waarom u als Skype-gebruiker deze e-mail ontvangt.' Precies, we krijgen tegenwoordig al rommel genoeg, dus laat dit nu een belangrijke mail zijn!

'U ontvangt deze e-mail omdat Microsoft de Microsoft-servicesovereenkomst heeft overgewerkt.' Ik zou iemand die voor deze tekst verantwoordelijk is ontslaan.

'De updates zijn bedoeld ter verduidelijking van onze voorwaarden, zodat deze voor u als Skype-gebruiker transparant zijn.'
    Microsoft en transparant? Contradictio in terminis!

'Daarna allerlei punten, waar op gelet moet worden, en heel veel links....' Ik krijg er echt een goed gevoel bij.

Forum Rechten